ביטוח צד שלישי

ביטוח אחריות כלפי צד שלישי בשל נזקי רכוש

לכלי רכב פרטי ומסחרי עד 3.5 טון

מהו מקרה ביטוח לפי פוליסה זו :

למעשה פוליסה לביטוח צד ג’, הינה במקרה שבו המבוטח גרם נזק לרכוש של צד שלישי כתוצאה משימוש ברבכב בתקופת הביטוח. כלומר הרכוש המבוטח הוא של צד שלישי ולא הרכב שלך (לצורך הגנה על הרכב של המבוטח יש צורך בביטוח מקיף).

נקודות חשובות :

  1. ביטוח צד ג’ הוא ביטוח רשות. כלומר, נושא עריכת ביטוח זה הינו לשיקולו של המבוטח ואין חובה בחוק לרכוש אותו, בניגוד לביטוח חובה שבלעדיו אסור לנהוג ברכב, ההבדל בין שני הביטוחים הינו שביטוח חובה נועד רק לכיסוי מקרים של נזקי גוף (פציעה או מוות) שעלולים להיגרם לנהג, לנוסעי הרכב  או לאנשים שמחוץ לרכב כתוצאה מתאונת דרכים ואילו ביטוח צד ג’ משלים אותו ומעניק כיסוי ביטוחי ככל ונגרם נזק לרכושו של צד ג’ כתוצאה מהתאונה.
  2. במקרה שמבוטח רוכש ביטוח מקיף לרכב, אז כיסוי צד ג’ כלול בתוכו. אך, ניתן לרכוש ביטוח צד ג’ בנפרד ללא ביטוח מקיף, פתרון זה מתאים בדרך כלל כאשר שווי הרכב נמוך יותר ממחיר הפרמיה לביטוח, לדוגמא, אם ברשותך רכב ישן (10-12 שנים) ו/או שרכב שערכו הכספי יחסית נמוך, לעיתים גם בעלי קטנועים ואופנועים.
  3. למען הסדר הטוב, נבהיר כי ביטוח מקיף תפקידו הגנה על הרכוש שלכם כלומר המכונית שבבעלותכם. לעומת זאת, ביטוח צד ג’ תפקידו להגן עליכם מפני תביעות של צד ג’ שפגעתם ברכושו בעת שנהגתם במכוניתכם וכולל בין היתר כיסוי ביטוחי כגון: הוצאות סבירות  לשמירה והעברת הרכב הנפגע של צד ג’  למקום בו ניתן לתקן את הנזק; הוצאות בגין הגעת צד ג’ למקום חפצו לאחר קרות התאונה; שיפוי צד ג’ בגין הפסדים מוכחים שנגרמו לו (תשלום השתתפות עצמית והנחת היעדר תביעות); פיצוי בשל אבדן רווחים לימים בהם רכבו מושבת לצורך תיקונו; הוצאות משפטיות סבירות שעל המבוטח לשאת בגין מקרה הביטוח (נציין שהכיסוי בעד הוצאות משפט יחול גם בשל מקרה ביטוח ,שהינו מעל לפרמיית הביטוח ששולמה).
  4. תעריפי ביטוח צד ג’ נקבעים על ידי פרמטרים שונים, לרבות, סוג הרכב ומאפייניו, היסטוריית תביעות של בעל הרכב, מאפייני הנהג (נהג חדש או ותיק) וכדומה.
  5. בין אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח מקיף ובין אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח צד ג’ נפרד, חשוב להכיר את תנאי הפוליסה, הכיסויים הניתנים וכמובן, לשים לב, לסעיף ‘ההשתתפות העצמית’ בטרם רכישת הפוליסה.

קיימים חריגים לכיסוי הביטוי, והוא לא יכול במקרים מסוימים, כגון :

הפגיעה  ברכוש של צד ג’ נגרמת בזדון ; הנהג הפוגע היה תחת השפעת אלכוהול או סמים; במידה והשימוש ברכב היה לא בהתאם לתנאי הפוליסה או שהנהג לא נהג ברשות המבוטח.

צרו קשר עם משרדינו עוד היום, לבדיקת הביטוח הקיים לכם היום או בכל מקרה של רכישת ביטוח  חדש.

אנו נבצע עבורכם את כל הבדיקות הרלוונטיות, במהירות, במיומנות ובמקצועיות.

הגעת הביתה 🙂

אנחנו נתאים לך את ביטוח הנכון לך, המדויק עבורך, ובמחיר מפתיע ,
ובתור התחלה, נשמח להכיר אותך :

אנחנו נתאים לך את ביטוח הנכון לך,
המדויק עבורך, ובמחיר מפתיע ,
ובתור התחלה, נשמח להכיר אותך :